Zoeken in deze blog

zondag 11 augustus 2013

Klaar voor de start!

Morgen starten in onze regio de basisscholen weer! Dat betekent voor mij een nieuw begin op een nieuwe school met een nieuwe klas. Ik heb er zin in! Zeker omdat ik dit schooljaar benoemd ben als cultuurcoördinator!
Maar ben ik klaar voor?

Het lokaal is gepoetst, de naamkaartjes hangen op het bord, alle kinderen hebben een tafel en stoel en in hun laatje de eerste benodigdheden, boeken, schriften en werkboeken liggen klaar, lades zijn gelabeld, rooster is gemaakt, de methodeplanning voor het hele jaar en de klassenplanning voor de eerste week is rond..... ja ik ben er klaar voor!

Deze eerste week gaan we elkaar vooral leren kennen. Daarvoor gebruik ik allerlei werkvormen, zoals spelletjes, tekenen, schrijven, groepsopdrachten en coöperatief leren. Uiteraard spreken we samen af hoe we dit jaar leuk en leerzaam kunnen maken voor iedereen. Daarnaast starten we met spelling, taal en schrijven en maken de instaptoets rekenen. Bovendien zorgen we dat ons lokaal gezellig aangekleed wordt, zodat we ons er thuis voelen!

Ik ben erover aan het nadenken om sociale media in te zetten voor het contact met ouders en heb daar ook wel ideetjes over, maar het hoe en wat sluit ik graag eerst kort met het team. 

Mijn rol als cultuurcoördinator zal gaan groeien gedurende het jaar, als de afspraken met de gemeente en de cultuurcoördinatoren van de andere scholen gaan volgen. Maar ook daar heb ik zin in! De ideeën borrelen al :)

1 opmerking:

  1. Hoi Astrid,

    Leuk blog! Welkom op de Belhamel.

    Groetjes, Chantal Biljard
    Belhamel-ouder, voorzitter MR, communicatiewerkgroep en schoolpleincommissie

    BeantwoordenVerwijderen